6 små tips mot stress

FØLER DU DEG STRESSA I KROPPEN? LES DETTE

Stress setter seg i kroppen og gir en skikkelig dårlig følelse, derfor prøver vi å være ekstra bevisste på nettopp dette og prøver (det er ikke alltid det går) å ta grep så raskt som mulig. For stress fører jo faktisk ikke med seg noe godt. Man jobber dårligere, blir i dårligere humør og alt føles vanskeligere og tyngre enn hva det egentlig er.

Her er våre beste tips for litt mindre stress i hverdagen:

– Planlegg uka og få ting ned på papir. Det er lite som føles så godt som å krysse av gjøremål.
– Du rekker ikke alt og det er helt ok.
– Ta deg gode pauser. Spis lunsjen din i ro og fred og få gjerne litt luft i samme slengen uten mail, mobil og annen jobb.
– Når stresset griper tak så må du puste. Noen gode inn og utpust til du kjenner at kroppen har roet seg ned.
– Vær i litt aktivitet hver dag. 15-30 minutter holder. Du tenker at du ikke har tid? Da må du i hvert fall gjøre det!
– Minn deg selv på alt du har fått til, de gangene ting står litt stille eller går tregt.

Og husk for all del, prøv å ikke få dårlig samvittighet for at du er stresset – det blir vi alle! Det gjelder bare å finne gode måter å håndtere det.