Yummy breakfast Tiramisù

INDULGING IN A BREAKFAST TIRAMISÙ

En skikkelig deilig frokost som du gjør klar kvelden før, så på morgenen er det bare å ta den ut av kjøleskapet og nyte! Vi snakker om vår versjon av en sunnere frokost Tiramisù! Slike overnight frokoster er egentlig helt genialt, da er frokosten klar og man kan bruke litt tid på å gi seg selv en rolig og stressfri start på dagen. Men, så over til oppskriften – denne er et must å teste ut hvis du er glad i smakene fra Tiramisú.

Du trenger følgende:
– 50 gram havregryn
– 2 spiseskjeer chiafrø
– 1 most banan
– 1,5 dl kaffe
– cirka 3 spiseskjeer yoghurt eller plantebasert yoghurtalternativ med vanilje eller kokossmak. Vi brukte Berit Nordstrand sin Yokos Naturell.
– Kakaopulver (vi brukte en raw variant)
– gjerne litt kakao nibs til pynt

På kvelden så startet du med å blande sammen havregryn, chiafrø og en most banan – også rører du dette sammen med kaffen og heller over i en bolle. Sett i kjøleskapet og la det stå der og svelle til neste morgen. Neste finner du frem bollen fra kjøleskapet og topper med cirka 3 spiseskjeer yoghurt, fordel utover så yoghurten dekker helle toppen. Bruk en bitteliten sil og sil over litt kakaopulver og dryss på litt kakao nibs. Sånn, da er din sunnere variant av tiramisù klar for å nytes!