Boost your Wellness med Hanna Frydenberg

HANNA FRYDENBERG SINE TIPS FOR BEST MULIG START PÅ 2022

Vi fortsetter vår Wellness Boost måned og denne gangen er det den kliniske ernæringsfysiologen og yogalæreren Hanna Frydenberg vi har tatt en snakk med! Hanna har spesialisert seg i kvinnehelse og hormonbalanse og har en holistisk tilnærming til helsebegrepet.

«Jeg synes at alle kvinner er gudinner. Vi har alle en iboende magi i kroppen. Den intuitive visdommen som sitter i magen vår, den helbredende berøringen av hendene våre og den strålende essensen av vår ånd er nettopp det… magi. Jeg håper jeg kan inspirere deg til å ta noen kraftfulle grep mot en sunnere, mer feminin orientert livsstil.»

Her deler denne solstråla sine beste tips til hvordan man kan starte året på best mulig måte!

Beste tips for en bra start på 2022?

Etter snart 2 år med pandemi skal jeg innrømme at jeg er sliten, og kjenner på behovet for å senke forventningene til meg selv.

Istedenfor å lage meg nyttårsforsetter har jeg bestemt meg for å fokusere på de grunnleggende tingene som gjør meg godt:

  • Å være sammen med mennesker jeg er glad i.
  • Turer ute i frisk luft, og skiturer når det blir litt mer snø.
  • Fargerik mat som smaker godt og går fort å lage. Noen hverdagsfavoritter her er linsepasta, fiskewok, grønnsaksomelett eller smoothie.
  • Nok søvn. Kanskje mitt viktigste tips, fordi det er mye lettere å få til de andre punktene på lista om man er uthvilt.

Har du en yogaøvelse du vil dele med oss?

Jeg har en yogaposisjon jeg alltid kommer tilbake til, nemlig konstruktiv hvileposisjon

Ligg på ryggen, og sett føttene i underlaget med cirka hoftebredde avstand. Herfra hviler du knærne inn mot hverandre, og kjenner at du kan slappe av i korsrygg, mage og bekkenbunnen. Armene kan ligge ned langs siden, eller hvile et sted på kroppen.

Jeg brenner for kvinnehelse, og en sterk, fleksibel bekkenbunn er kjempeviktig. Mange er stive og kronisk anspente. Konstruktiv hvileposisjon er super for å spenne av i bekkenet, senke stress og gjøre pusten dypere.

Kanskje du til og med kan kjenne at bekkenbunnen trekker seg litt ned på innpust, og opp på utpust? Bare 3-5 minutter her om dagen gjør susen.

3 inspirerende wellness kontoer på IG:

@byceciliee for alt om ayurveda, intuitivt kosthold og yoga. Hun har også de beste oppskriftene på raw snacks! 

@iselin_stoylen får meg alltid til å drømme meg bort i hennes sykliske univers. Hun deler magiske bilder, oppskrifter og tips til egenpleie. 

@kristineeinang for holistisk hårpleie. Den jenta er så inspirerende og har virkelig verdens fineste hår!