Smakfull chiafrokost på 1-2-3

RASK, SMAKFULL FROKOST PROPPET MED GODSAKER 

Hverdagen er i gang for fullt og det er kanskje flere som tenker at man ikke lenger har tid til å stelle i stand en deilig frokost og samtidig nyte den? Om du er en av de som tenker det så har vi et genialt tips til deg. En chiapudding går raskt å lage og som igjen gjør at du får tid til å sette deg ned å nyte den. Chiafrø inneholder blant annet mineralene kalsium, magnesium og vegetabilske omega-3 og omega-6 fettsyrer. Life Chiafrø passer også fint til smoothies, müsli, til grøten eller i salaten. Alle produktene vi har brukt fra Life, de finner du her.

Ekstra fresht synes vi det er å lage en lagvis variant med frukt eller bær, og toppe med litt deilig crunch. Denne trenger kun et par minutter i kjøleskapet eller du kan lage den kvelden før og la den stå natten over.

Du trenger: 
4-5 ss Life Chiafrø
2 dl Helios kokosmelk
2 ts Helios Lønnesirup
Life Coconut Chips
5th Season Mango og Bringebær
Kiwi
Pasjonsfrukt
Hvit fersken

(Det daglige inntaket av chiafrø bør ikke overskride 15 gram).

Slik gjør du:
1. Bland sammen Life chiafrø, kokosmelk og søtning – vi har valgt å bruke lønnesirup. Putt i kjøleskapet i noen minutter slik at chiablandingen får en tykkere konsistens.
2. Kutt opp frukten. Legg frukten og chiablandingen lagvis i et glass.
3. Topp med tørket frukt og Lifes egne kokosflak for deilig crunch.
4. Nyyyyt!

Deilig sunn frokost og litt bedre tid på morgen – et lite hverdagshack!