6 små tips mot stress

FØLER DU DEG STRESSA I KROPPEN? LES DETTE

Vi er vel ikke de eneste som opplever at dagene plutselig fyller seg opp? Det er fler og fler som snakker om hvor stressa de føler seg og hvor mye de har å gjøre. Stress setter seg i kroppen og gir en skikkelig dårlig følelse derfor prøver vi å være ekstra bevisste på nettopp dette og prøver (det er ikke alltid det går) å ta grep så raskt som mulig. For stress fører jo faktisk ikke med seg noe godt. Man jobber dårligere, blir i dårligere humør og alt føles vanskeligere og tyngre enn hva det egentlig er.

Her er våre beste tips:

– Planlegg uka og få ting ned på papir. Det er lite som føles så godt som å krysse av gjøremål.
– Du rekker ikke alt og det er helt ok.
– Ta deg gode pauser. Spis lunsjen din i ro og fred og få gjerne litt luft i samme slengen uten mail, mobil og annen jobb.
– Når stresset griper tak så må du puste. Noen gode inn og utpust til du kjenner at kroppen har roet seg ned.
– Vær i litt aktivitet hver dag. 15-30 minutter holder. Du tenker at du ikke har tid? Da må du i hvert fall gjøre det!
– Minn deg selv på alt du har fått til, de gangene ting står litt stille eller går tregt.

Og husk for all del, prøv å ikke få dårlig samvittighet for at du er stresset – det blir vi alle! Det gjelder bare å finne gode måter å håndtere det.