Spre gode vibber i mai

NOEN SMÅ STEG KAN GJØRE ET HAV AV FORSKJELL

Vet du, man rekker faktisk ikke over alt, og det er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for. Gi deg selv kred for det du faktisk gjennomfører, det må ikke alltid dreie seg om en times svettefest når du trener, du vil ikke alltid få de 8 timene med søvn, kanskje de 2 literne med vann hver dag går i glemmeboka – vel, vi synes du skal kutte ut dårlig samvittighet. Det fører ikke noe godt med seg. Gi deg heller et klapp på skulderen for hver lille gode ting du klarer å flette inn i hverdagen.

Her er en liten liste med ting vi skal ha fokus på i mai:

10 minutters gåtur i en av pausene i løpet av dagen. Å komme seg litt bort fra skjermen eller skrivebordet, litt sol og frisk luft i fjeset og bevege kroppen sin litt. Det gjør skikkelig godt! Man får klarnet tankene, det er lettere å finne et godt fokus etterpå og vi tror faktisk man blir mer produktiv og kreativ av gode pauser. Rett og slett en liten restart for kropp og hode.

Takknemlighet. Send en tektsmelding til en venn eller noen du er glad i og fortell dem hvorfor du er takknemlig for å ha dem i livet ditt. Det føles alltid godt å fjerne fokus litt fra seg selv og gjøre noe fint for noen andre. Man er jo mye alene i disse dager, og det er sunt å fokusere litt mer på hva man er takknemlig for, enn hva man synes er litt kjipt akkurat nå. En fin liten øvelse i takknemlighet.

Play that song! Sett på favorittsangen din, eller lag deg en egen spilleliste med sanger som gjør deg glad! En enkel måte å booste humøret.

Smil til en fremmed! Et varmt smil til noen du går forbi på din daglige gåtur, til noen på butikken eller naboen. Ja kanskje du til og med skal ønske de en fin dag! En bitteliten gest, som kan endre hele dagen til noen – også blir man jo glad av det selv også!

 

Spre litt ekstra mye gode vibber nå i mai!