Enkelt og smakfullt syltetøy

DETTE DEILIGE SYLTETØYET LAGES PÅ 1-2-3 

Visste du at det er lekende lett å lage syltetøy selv? Innmari godt er det også. Dette syltetøyet, i tillegg til å inneholde masse deilige antioksidanter er proppet med blant annet omega-3, løselig og uløselig fiber og protein. Har du chiafrø og noen poser med frosne bær som bringebær og blåbær i fryseren har du stort sett det du trenger. Eventuelt litt honning eller annen søtning dersom du ønsker det søtere.

Finn frem en skjele og putt oppi ca en halv pose bringebær, 1 god håndfull blåbær og 1 dl vann. Rør om og la det koke noen minutter på middels varme. Ta blandingen av platen og spe oppi 2-4 spiseskjeer chiafrø ettersom hvor tykk du ønsker syltetøyet. Smak til om du syltetøyet ditt tenger søtning. Her kan du bruke det meste. Putt over på en beholder og la det avkjøle seg helt før du putter på lokk og putter det i kjøleskapet. Syltetøyet holder seg fint i kjøleskap i en uke, rekker du ikke spise opp alt i løpet av den tiden så kan det fint fryses ned.

Perfekt på pannekaker til frokost. Oppskrift på deilige bananpannekaker finner du her.