Hey you, be kind…

TO YOURSELF!

Det er ikke alltid den letteste oppgaven å se til seg selv både fysisk og psykisk men akk så viktig. Å lytte til seg selv med hva kan ønsker og trenger er viktig, fordi DU er viktig. Det er viktig at du fungerer først og fremst for deg selv, men også de rundt deg og om du ikke har det helt bra så må man kanskje lytte innover. Er dette måneden vi alle skal bli litt flinkere på nettopp det? Lytte til oss selv, heie på oss selv, være vår egen bestevenn og faktisk gi oss litt ekstra tid. YES!

  1. Gi deg selv litt slack
    Det er lov å ha dårlige dager! Det er lov å føle at man ikke får til ting og være umotivert, men husk! Det går over. Og det er viktig å vite, det vil bli bedre og kanskje i morgen allerede vil du våkne til en helt annerledes egergi. Vær din bestevenn og lytt til kroppen din og spør deg selv: Hvorfor føler jeg dette?
  2. Gå en liten tur hver dag
    Det trenger ikke være lange turen, 10 minutter holder. Nyt solskinnet hvis det er til stede, hør på en episode av en podcast du liker eller bare musikk som gjør deg glad.
  3. Logg av
    Sett mobilen på lydløs og skru av notifications på mobilen. Skal du se på film med noen eller møte en venninne på kaffe? Legg bort mobilen og vær til stede i øyeblikket. Prøv også å legg til vanen om å ikke være på mobilen en timestid før du skal legge deg. Vi lover deg, du sover bedre.
  4. Trykk på pauseknappen
    Putt et klistremerke eller en farget prikk et sted hvor du kan se den ofte. Pc-skjermen er et fint sted å sette den dersom du jobber mye foran skjerm. Hver gang du ser den klistremerke eller prikken skal du puste godt og dypt ned i magen å ta en liten pause.

Ta vare fine folk!