Frokostfavoritten Matcha Chia Pudding

GOOD MORNING LOVE, HERE’S BREAKFAST!

Frokost som står klar i kjøleskapet, det er noe vi kan like! Og da er jo chiapudding helt perfekt. Rør den sammen på kveldingen, og ta den ut av kjøleskapet på morningen og topp med granola og bær. Når det er så enkelt og raskt, så går det faktisk ann å servere frokost på senga på hverdager også. Liker du smaken av matcha og kunne tenkt deg å bruke den til mer enn latte? Vel, da kan du teste ut vår Matcha Chia Pudding.

Du trenger 1,5 desiliter plantemelk, (bruk gjerne Gryr sin fyldig som har en rund og god smak og litt ekstra fylde), 2 spiseskjeer chiafrø og 1 teskje matchapulver. Hvis du vanligvis pleier å tilsette litt søtning, slik som agavesirup, honning eller lønnesirup når du lager matcha latte, ja da kan du gjerne ta i littegrann her og. Ellers må du smake deg litt frem. Hvis matcha er litt nytt for deg, så kan det hende at litt søtning må til for å bli vant til smaken. Start med å ta teskjeen med matchapulver i et glass og tilsett en slump plantemelk, bland til matchapulveret har løst seg opp. Deretter tilsetter du chiafrøene og resten av plantemelken. Rør godt, la det stå et kvarters tid så chiafrøene får svelle litt – før du rører på ny. Sett i kjøleskapet og la det stå til neste dag. Topp med granola og friske bær!

Har du lyst til å teste ut Camilla sin deilige Matcha Vanilla Latte, så finner du den her.