Våre «bli frisk i en fei» tips

LITT PJUSK? DETTE ER VÅRE BESTE TIPS 

Du har kanskje gått og hanglet en liten stund? Og med en litt stressende desember i møte, regn og kuldegrader om hverandre og mange baller i luften, så er dessverre sjansen stor for å våkne med både feber og vond hals. Under her deler vi derfor våre beste «get well soon»-tips! 

VÆR SÅ GOD:

1. HVILE! Det er lite kroppen trenger mer enn hvile og søvn når den bekjemper sykdom. Dersom du orker bør du skifte på nytt, fresht sengetøy på senga og gjøre senga mest mulig innbydende – og bli der hele dagen. 

2. Husk å få i deg masse masse væske, ha en flaske vann stående på nattbordet. Fyll gjerne vannflasken med litt sitron og mynte, det smaker nydelig og sitron sies å ha en antibakteriell effekt.  

3. Lag deg en stor kanne med kokende vann med ingefær, sitron, honning (gjerne manukahonning som er ekstra god for kroppen) og gurkemeie. Drikk minst 3 store kopper om dagen!  

4. Hvis du ikke har feber, kan du ta deg et deilig varmt bad eller dusj og eteriske oljer. Eucalyptus er perfekt når du har tette luftveier, den hjelper deg å klarne opp luftveiene og hodet føles med ett litt lettere.

5. Lag deg gode supper med masse nøring og litt ekstra krutt i, vi har to favoritter som du finner her og her.

6. Når du er syk trenger kroppen masse næring, denne chiapuddingen er proppfull av gode ting for kroppen din og er lett å få i seg selv om matlysten ikke er helt på topp.

7. Kjøp inn mørk sjokolade, minst 70%. Prøv å kos deg litt, tross alt.

8. Ha på deg gode myke klær og varme sokker.

9. Hoster du? Da kan du teste ut kjerringrådet som går ut på å spise en agurk. Det skal visstnok hjelpe. Eller du kan teste ut vår «Bye bye cold elixir«. 

10. Hvile. Nevnte vi viktigheten av hvile? Kanskje den beste medisinen. Pust godt med magen og gi deg selv tid til å bli frisk. Sett mobilen på lydløs og bli værende i senga.