Granola med Quinoa

ENKEL, SUPERGOD OG HJEMMELAGET FROKOSTBLANDING MED QUINOA OG NØTTER

Jeg er glad i å lage min egen frokostblanding. Ikke tar det lang tid og ikke er det vanskelig heller. Favoritten er denne med quinoa! Her hjemme forbinder man nok quinoa mest som tilbehør til middagsretter eller som tilskudd i salater, men jeg bruker den ofte til frokost. Enten som en quinoa bowl som denne jeg tipset om tidligere eller i frokostblanding som jeg skal dele oppskriften på her

Du trenger:

Ferdigkokt og avkjølt quinoa. ( Kok opp en ekstra stor porsjon til middag dagen før og lag granola av restene.)
Nøtter. Du kan bruke de nøtten du liker best. i denen oppskriften har jeg brukt følgende:
Hakkede mandler
valnøttkjerner
gresskarkjerner
Chia Frø
Kokosolje
Kanel
Havsalt
Er du glad i tørket frukt kan du tilsette tranebær, gojibær eller andre favoritter:

Sett stekeovnen på 150 grader. Bland alle ingrediensene sammen ( minus den tørkede frukten om du velger å bruke det. Den tilsetter du etter at du har stekt blandingen.) Bland inn ett par spiseskjeer kokosolje og smak til med kanel og ett lite dryss havsalt. Legg alt over på et bakepair på ett stekebrett og la det stå i øvnen i ca 20/30 minutter. Alt avhenger av hva slags ovn du har. Sjekk hvert 10 minutt og rør litt rundt i blandingen. Når granolaen har fått en jevn brun farge er den ferdig. La den avkjøle før du legger den over i en lufttett boks eller glass.

Quinoaen gir granolaen er crunchy og og digg smak som jeg elsker. Jeg spiser denne med mandelmelk og friske bær eller på kokosyoughurten min. ( Som jeg også lager selv fra bunnen av. Det er super enkelt. Jeg lover å dele oppskrift med dere om litt.)