A RITUAL FOR THE BEST SLEEP


May 16, 2018


7 TIPS FOR BEDRE SØVN

Det er noen enkle forbredelser som vil gjøre nattesøvnen bedre og innsovningen enklere. Her er våre beste tips.

  1. Drypp noen dråper med essensielle oljer – for eksempel lavendel over puten din.
  2. Dimm lyset og pass på at du har vinduet åpent, du vil ha masse frisk luft når du skal legge deg til å sove.
  3. Lag deg en varm kopp med deilig te, dette holder hendene dine varme.
  4. Ta frem notis boken din, skriv ned en positiv ting som skjedde i dag.
  5. Hvis du har mobilen på nattbordet så søk gjerne opp vann og naturlyder som du kan ha på lavt volum i bakgrunnen, et lite tips er appen Calm.
  6. Pust dypt med magen 5 ganger i 5-7 repetisjoner, konsentrer deg om pusten. Den enkleste måten å gjøre dette på er å tenke «pust inn» når du puster inn og «pust ut» når du puster ut.
  7. Avslutt med noen gode ord til deg selv.

Foto: Janne Rugland/ KK

6 comments

Join the conversation
  • Pia - May 16, 2018 reply

    Hvorfor skriver du våre? Hvem andre er tipsene fra?
    Ønsker deg en god 17.mai og pinse❣️

  • Mira - May 18, 2018 reply

    Takk, Camilla!
    Var det noe jeg trengte tips til så er det søvnen min. Den har vært uregelmessig i et halvt år så disse tipsene skal jeg teste ut 🙂

    Camilla Pihl - May 22, 2018 reply

    Håper søvnen blir bedre! 😀 Klem Camilla

  • Anette - May 19, 2018 reply

    Takk disse tipsene vil jeg prøve!
    Nydelig strikket jakke, vil du væresåsnill å dele hvor den er fra?
    🙂

  • Silje Alice - May 21, 2018 reply

    Gode tips å ta med seg til sengen!<3 Dette bildet av deg var forresten helt nydelig!<3

    http://siljealice.com

    Camilla Pihl - May 22, 2018 reply

    Tusen takk Silje Alice! <3

Join the conversation